PYNT

Thea Kaspara Haug Røed

PYNT
PYNT er et designprosjekt som kombinerer retail, bærekraft og opplevelsesbasert design i form av en pop up-butikk i Tønsberg sommeren 2025. Som en del av min bacheloroppgave i eksponeringsdesign, undersøker prosjektet hvordan en tydelig visuell identitet og et kreativt butikkonsept kan styrke merkevaren PYNT. I "samarbeid" med Fretex og kafeen Skaperverket utvikles en fysisk arena hvor gjenbruk, håndverk og kundedeltakelse står i sentrum. Butikken kombinerer salg av håndheklede vesker og nett, garn laget av gjenbrukte tekstiler og kreative aktiviteter. Kundene kan dekorere egne produkter med brukte smykker, perler og tekstilrester, og delta på workshops, heklekvelder og intime konserter med lokale artister. Målet med prosjektet er å skape en fysisk plattform hvor PYNTs verdier og gjenbruk, fellesskap og skaperglede, får rom til å vokse. Pop up-konseptet gir kundene en aktiv rolle i designprosessen, og legger til rette for personlig uttrykk og bærekraftige valg. Gjennom denne kundeopplevelsen ønsker PYNT å inspirere, engasjere og bygge varige relasjoner mellom merkevaren og målgruppen.